Kakbak

 
Kylan håller i sig och det biter inte alls att gå utomhus. Har varit en sväng till postkontoret för att hämta ett paket och samtidigt stoppa ett brev i brevlådan. Mitt på dagen hämtade jag ett av barnbarnen på skolan och sedan åkte vi hem till mig och bakade. Hon gjorde havrekakor med chokladkolafyllning. Snabbt och enkelt bakade och supergoda. För säkerhets fick hon ta hem alla kakor utom tre ... jag litar inte det minsta på mig själv när det gäller godsaker och fikabröd.
 
 
Det kalla vädret är på något sätt förlamande åtminstone på mig. Enligt smhi och yr lär kylan fortsätta åtminstone ytterligare tio dagar. Ve och fasa! 
 
Just nu är det högsäsong för tulpaner, anemoner och ranunklar och de är sååå vackra, ja faktiskt är de vackra ända fram till att blombladen trillar ner på bordet. En dröm att få åldras så vakert. 
 
I morgon blir det prat och skratt med en god vän och det ser jag fram emot.