Soligt

 
 
Denna dag bjuder på ännu en strålande morgon med sol och glittrande snötäckta omgivningar. Befarade att jag skulle vara närmast invalid efter gårdagens kraftinsats men det blev lindriga följdverkningar så nu är det bara att ta nya tag. Idag tog jag fram skidorna och tog årets första skidtur i pudersnö där jag sjönk ner till knäna. Skitjobbigt men tacksam att det bara var en tur runt huset för att skotta av taket på växthuset. Förutom stavar bar jag på en snöspade. Nåja, den motionen var tillräckligt för idag. 
 
Väderlekstjänsterna lovar hyfsat bra väder tio dygn framöver, visserligen snö någon dag men uthärdliga temperaturer runt tiogradersstrecket. Solen värmer så pass att snön tinar på bilens solsida och det är alltid en början. Idag tog jag också ut en solcellsdriven slinga för nu lär den hinna laddas under dagen. Det känns såååå himla hoppfullt nu när ljuset kommer tillbaka med stormsteg.
 
 
Om några timmar väntar mat och trevligheter tillsammans med vänner och det ser jag fram emot.