Drömmare

Tidigare under livet har mina nätter varit berikade med drömmar av alla de slag och tack och lov sällan av mardrömmar. Förr i tiden, alltså medan jag dubbeljobbade, var jag alltid sjukt trött och säkerligen därför som jag drömde så mycket. I natt drömde jag med min pappa i huvudrollen. Handligen utspelade sig på kanarieöarna där jag och en väninna var på semester. Av en händelse fick jag se min pappa stå vid en gatubar och beställa lite tilltugg. Han var superglad, skrattade så att alla tänder blänkte i solen. Dessutom sa han glatt och högt "Gud så full jag är!!!" Jag blev verkligen förvånad med tanke på att pappa var så nära absolutist man kan komma. Min kompis och jag gick dit för att följa honom till hans hotell. Tänkte på hur lätt han skulle kunna bli rånad av någon illvillig fast det kändes samtidigt lite synd att bryta hans glada stund. Nu på morgonen känns det som att jag fick träffa pappa som lämnade jordelivet för tolv år sedan.