Steget före

 
Nu är militärens hemliga kaka skuren i bitar och nerstoppad i frysen. Har precis smakat ett hörn och den är god med en aning smak från apelsinskal och med lite tuggmotstånd från mandelmjölet. Påminner lite om biskvier fast utan smörkrämen.
 
Om någon dag får jag småttingbesök och förbereder allt jag kan för att kunna ägna mig åt de små de dagar som de är här. Längtar så mycket att jag redan nästan hör deras skratt och spring. Det är mycket inbokat under december månad förutom själva julen så jag är glad att vara ute i god tid. Minns stressen och pressen medan jag jobbade, sena kvällar, julfest på jobbet, utvecklingssamtal och julfest i skolan, hjälpa min mamma och pappa med julstädet plus att köpa julklappar till alla nära och kära. Verkligen inte konstigt att migrän har varit en ständig följeslagare under hela mitt arbetsliv. Det bästa med pensionärslivet är att själv äga sin tid. 
 
Näst i tur på dagens agenda är att rengöra köksavloppet som luktar urk. Jag har hällt  i alla möjliga huskurer men lukten är tillbaka efter någon dag men nu har jag fått mer än nog så idag ska jag skruva loss avloppsröret och vattenlåset och rengöra det ordentligt. Jag vet inte om det ser ut likadant hos alla men under min köksbänk är det lite bökigt att få loss eländet. 
 
Dagens bästa är i alla fall att min nya telefon har anlänt. Jippi! Den var dock lite större än förväntat, inte direkt en storlek som ryms i fickan på ett par dambyxor. Det är min första icke ärvda mobil.