Mer gråväder

Startade dagen med ögondroppar och suddigt seende inför den årliga ögonbottensfotograferingen. Hade turen att bli erbjuden att ta influensavaccinet samtidigt vilket jag nappade på och slapp därmed timslångt köande på hälsocentralen. Trots suddig omgivning kunde jag köra hem men tog för säkerhets skull folktomma bakgator. 
 
Vädret är fortfarande hopplöst grått fast jag känner mig trots allt glad och nöjd även om jag kan erkänna att ett tunt, väldigt tunt, lager snö skulle lysa upp tillvaron.  Till första advent drar jag fram allt julpynt inklusive plastgranen. Jag hör till dem som plockar bort julen snabbt, allra helst innan nyår.
Funderar på att baka saffransbröd samtidigt som jag funderar på att hålla mig borta från allt vad fika heter enbart för viktens skull. Alltså ingen bra kombo.