Sommarvärme

Dagen lär bli betydligt svalare än gårdagen vilket passar min agenda utmärkt bra. Tomtkrattningen är på sista fjärdedelen och sedan ska alla säckar köras till soptippen. Därefter är tomten redo för sommaren. De senaste dagarnas värme har fått snön att försvinna rekordsnabbt och naturen att explodera. Löven har börjat spricka ut och vilken dag som helst blommar häggen. Ute i växthuset har mina stackars plantor växt till sig och jag bara njuter av årstidens dofter och ögonfröjd.
 
 
 
För min del var gårdagen i hetaste laget men syrran och jag passade på att plocka bort det som varit fastfruset på gravarna och på hemvägen stanna till vid barndomshemmets strand för att fika. Vattenståndet var det högsta som jag kan minnas. Skogsbacken doftade varm sommar och vinden fläktade skönt.