Happisfärd

Natten som gick bjöd på väldigt få sovtimmar beroende på att min nattgäst stördes av vissa konstiga ljud från farmodern. Vid halvfemsnåret tog jag kudde och täcke och kröp ner i tevesoffan och då somnade jag snarkande gott till nya ljudboken och barnbarnet somnade också när det blev tyst i sovrummet.
Dagens plan var en luleåresa men på grund av för lite sömn blev den planen reviderad till en happisresa istället. Trots snö och snörök gick det bra då vi hade turen att hamna i ganska gles trafik. Kom hem med 2,4 meter tevebänk av serien Bestå med delar i totalt tolv kartonger. Hade återigen tur att få in kartongerna i bilen på millimetern. Det var dock inte lätt att få ut de här hemma. I morgon ska det monteras.
Vi åkte också över gränsen till stora varuhuset där bilen blev avisad i varmt parkeringshus och vi hittade några klädesplagg på rean. Jag höll på att svettas ihjäl i täckbyxor och tjock vinterjacka. Fattar inte varför jag klädde mig som för en skoterfärd. Som final stannade vi på barnbarnets önskemål till på Candy World. Jag köpte en lakritspipa som jag åt upp direkt.