Hemma igen

Hemma igen efter fyra underbara dagar hos mitt älskade barnbarns familj. De små barnbarnsbarnen är en glädje utöver allt annat. Önskar att vi bodde närmare varandra så att vi kunde träffas flera gånger i veckan. Glädje, fantasi, lek och bus i fyra dagar känns i kroppen trots att jag blivit läkarbehandlad med både sprutor och pussar av doktor Ines. En av dagarna fick vi kärt besök av näst äldsta barnbarnet och då passade vi på att äta mormorsmat vilket innebar specialare till lunch och köttstek med gräddsås till middag.
 
Morgonmys i tevesoffan.
 
Storasyster blev förkyld och lilla babyn blev också förkyld och i så pass dålig form att de fick åka till akuten på sjukhuset. Tack och lov var det "bara" förkylning så nu är det bara att hålla tummarna att de blir friska snabbt. Själv känner jag mig inte helt kurant men tror och hoppas att jag har motståndskraft mot rätt många virus och baciller. Blir oftast bara lite hängig och sedan går det över. Under förskolläraråren blev jag nog härdad av allt som innebar grönt snor eller var.
 
Idag har jag ett barnbarn hos mig som precis har broderat klart ett babytäcke som hon ska ge till lilla Tilde. Vi har också varit ute i det fina vintervädret och hon skottade en grotta i stora snöhögen med tanke på att mina barnbarnsbarn kommer hit nästa helg. Tror att Ines kommer att gilla att krypa in i grottan som när den blir klar kommer att rymma även mig och några till.