Naken regndans

 
 
Åh jisses vad jag längtar efter vanlig svensk sommarvärme!
Den här sommaren har jag inte fått gjort nästan någonting av det jag hade planerat på grund av hettan. Målerijobben måste rivstartas så fort vädret blir lite svalare. Idag har jag inte gjort något annat än vattnat mina blomster plus hållit mig i skuggan eller inomhus. Jo förresten jag har städat uteförrådet så att det åtminstone finns lite fri golvyta. 
Grannarna bjöd på kaffe och nybakat och nu på kvällskvisten hamnade jag hos en annan granne och drack ett glas vätskersättning. Sonen och ett av barnbarnen har också hälsat på med gofika så det är verkligen inte synd om mig på något sätt. 
Det bästa med dagen är ändå att det kom lite regn sent i kväll. Ljuvligt och jag hade lust att dansa en naken regnglädjedans men avstod för att inte skrämma grannarna. Åskan har mullrat och blixtar har korsat himlen men det var mest runt omkring oss. I morgon hoppas jag på ett rejält regn och svalare tempertur.