Shoppingtur

Inför vintern står två saker på min inköpslista. Det ena är rejäla skor med bra stöd i hålfoten. Det andra är en funktionell vinterjacka som varken prasslar eller är hård och tung mot nacken. Skor köpte jag idag till nästan halva ordinarie pris. Har ett par likadana i annan färg och de är superbra. Jag kan promenera hur långt som helst utan att få ont i fötterna. De skorna förändrade faktiskt mitt liv. Jag har under många år haft ohyggligt ont i fötterna efter ansträngningar men det är nu ett minne blott.
Att hitta en bra vinterjacka är inte lika lätt då min kropp buktar lite väl mycket där de flesta jackor är som smalast. Planen är att hitta en jacka som jag kan använda under flera år och som tål att tvättas. Helst ska den vara svart och eventuellt ha cerisefärgade detaljer.  Jag lever på hoppet att den som söker finner.
 
Lördagskvällen bjuder som alltid på usla teveprogram men nu har jag äntligen tecknat ett avtal med en leverantör och lådan med grejorna som ska kopplas till dator och teve har kommit men jag har inte ännu haft sinnero nog för att fördjupa mig i bruksanvisningen.