Mina prinsessor

 
I morse åkte mina älsklingar hem till sitt och jag och katterna är återigen ensamma i huset. Det är så sorgligt när de åker iväg men samtidigt har jag så många lyckliga stunder att minnas och då speciellt tillsammans med Ines som snart blir tre år. Det är full fart hela tiden, hon har flödande fantasi och är aldrig sysslolös. Däremot gillar hon inte om jag säger till när något blir för farligt. Mommo är arg säger hon då och gråter förtvivlat. I morse badade hon i min tvättkorg och jag fick till och med tvätta hennes hår. Som den fantasifulla tjej hon är använde hon muffinsformar i silikon som ögonskydd när jag duschade bort schampo och balsam ur håret. 
 
Nu är min nya diskmaskin invigd och den går väldans tyst och diskningen verkar också bra. Skönt att slippa skylta med smutsdisk på bänken, speciellt när man har middagsgäster.