Söndag morgon

Det verkar bli ännu en fin dag om jag får tro mina egna ögon men smhi förutspår mulet. Hoppas att de har fel. Solen är på uppgående och i öster har en tunn molnskärm fått guldkanter. Gräsmattorna är frostigt vita och svanarna ropar hejdå när de passar en bit ovanför hustaken. Det känns alltid vemodigt när sommaren med allt vad det innebär av växt och djurliv är över. Sommarkläderna är borthängda och kupévärmaren är på plats i bilen. Snöskyffeln står redo och lättåtkomlig. Luftvärmepumpen är nyservad och förser hela huset med värme. Snart är det dags att även slå på några elelement. 
Vinterprojekten pockar på och jag velar mellan att göra det själv som planerat eller att anlita proffs som gör det snabbt och perfekt. Sovrum och vardagsrum är först i tur. 
Mina skriv- och fotoboksprojekt pockar också på men först ska det få bli så mörkt och kallt att jag kan sitta i godan ro utan att störas av annat som sliter och drar. 
Idag ska jag hälsa på ett av mina barnbarn och därutöver bara slappa och ta det lugnt.