Snart i mål

 
Ekonomidelsfronten kommer att se ut betydligt trevligare med nya vita garageporten och en vit ytterdörr istället för de skabbiga och halvruttnade åskblåmålade dörrarna som nu är förpassade till soptippen. Flera jobbmoment återstår på grund av att ytterrdörren inte har kommit men enligt leverantören ska jag få den nästa vecka och då blir hela projektet slutfört. Ska bli skönt då det dras in mer skräp i själva huset än man kan tro.
 
I morse målade jag andra varvet färg på en hög väggpanel och som final skurade jag soptunnan som var måttligt kul i botten. Nu funderar jag på att ge mig ut på vinterjacksjakt. Inte lätt att hitta en lätt och skön jacka när man har en böljande figur som min. De flesta damjackor är insvängda på mitten precis där jag är utsvängd. Att köpa jättestor storlek ger en axelbredd utan dess like och två decimeter för långa ärmar.