Lite av varje

 
På väg till färgförrådet råkade jag syn det grå galontyget som var tänkt till kökssoffan och vips var jag igång med att pilla loss tätslagna häftklamrar för att få loss det gamla galontyget. Nu är sofflocket omklätt i mellgrå galon och det blev hyfsat snyggt om än en nyans mörkare än jag hade tänkt mig. 
Snön har vräkt ner hela dagen och jag har varit igång med snöskyffeln flera gånger. Nu önskar jag att den här snön ska ligga kvar och packas ihop på infarten så att jag hädanefter kan använda snöslungan utan att det blir en stenslunga. 
I kväll har sonens familj varit här och sett Idol tillsammans med mig. Vi har frossat i ost och kex och naturligtvis även i godis. Nu är det tyst igen och katterna har intagit sina vanliga kvällsplatser i vardagsrummet.
Som nästan alltid har jag tjuvstartat och tänt adventsgranen lagom till det första rikliga snöfallet. Mörker, julgransljus och snö är en sagolik kombination.