Vår i sikte

 
 
Det känns hoppfullt att ögonblicket för vårdagjämning äntligen är passerat. Idag är himlen bulligt grå och nederbörd utlovad till framåt kvällen. I och för sig inget ovanligt att det snöar var och varannan dag under mars och april månad men konstigt nog töar snötäcket ändå bort allt eftersom. Min förhoppning är att få tomten snöfri till valborsmäss.
Idag ska fjolårets dahliaknölar ner i jord. Har aldrig tidigare övervintrat dahlior så det blir spännande att se om det går att väcka liv i de förtorkade rotklumparna. Jag vet inte om jag är för tidigt ute eller för sent men det lär visa sig.
I går trillade pensionen in på kontot. Pust. Skyndade att betala det mest akuta, tanka diesel i min bil och att fylla på frys och kylskåp med basvaror som var på extrapris. När det gäller nära och kära, vänner och bekanta är jag däremot en välbärgad kvinna och det värmer i bedrövelsen.