Förkylt

 
I gårkväll åkte jag till sagoskogen där myggor, Guckusko och liljekonvaljer frodas i fuktig grönska. Har känt mig orkeslös i några dagar och i natt slog förkylningen till med rinnsnuva, feber och ont i halsen. Glad i alla fall att jag inte valde bort skogsutflykten då upplevelsen ger betydligt mer lycka än att till exempel tröstshoppa en blus på rea. Kanske inte så bra jämförelse men det jag ville säga är att för mig är naturupplevelser i en klass för sig.
 
Som alltid bjuder livet på en baksida också och igår körde jag på och dödade en hare, helt oavsiktligt naturligtvis. Det är det första och förhoppningsvis sista jag liv jag avslutar med min bil. Som den djurvän jag är så vände jag bilen och körde tillbaka för att vara säker på att den var död och inte låg och plågades. En rådig kvinna med vana att hantera döda djur kom till min hjälp och förpassade haren till en värdigare plats där sommarens alla blommor bäddade in den. 
 
 
Efter en jobbig natt är jag flitig besökare i Alvedonpaketet och har snart klippt halva gräsmattan. The show must go on hur det än är när man lever singelliv. Jag tycker absolut inte synd om mig själv för jag stortrivs med livet fast visst vore det bra med snickare, en trädgårdsarbetare, en elektriker, en målare, en mattläggare och alla andra hantverkare som kan behövas.