En strålande bra dag

Har fått gjort en del grovjobb idag även om förkylningen tvingat till täta pauser. Bland annat har hela högen med sten och fyllningsjord lastats och kärrats till den bortgärvda rabatten. Skönt att ha det gjort. Har tvättat och gjort bankärenden och som final spelat bilbingo i Risön. Ingen vinst, inte ens nära och det kändes lite surt men Maria och Lillemors goda fika i pausen satt bra. Vi fyra hade kul i bilen och höll på att surra bort ett och annat nummer.
I morgon ska jag försöka slutföra allt jobb som har med jord att göra plus slänga ut gräsfrön där det behövs. Därefter vidtar projekt altanrivning innan snickarna kommer och bygger mig en ny altan.
Klockan är nu 23:11 och jag och unge herrn har precis ätit en middag bestående av lövbiff, pommes och persiljesmör. Väldigt gott. Känner mig flotttig runt munnen. Säkert flera år sedan jag åt det senast. Nu mot diskhon.