Vårdrömmar i snöovädret

Bestämde mig att börja stiga upp runt sjusnåret så fort alla helgdagar var över och så har också skett. Skönt även om det är kolsvart utomhus fram till vid åttasnåret. Jag som ALDRIG har sjunkit ner framför teven på morgnarna har faktiskt förfallit och sett Gomorronprogrammen några gånger. Ibland bjuds det på något nytt och trevligt men nog kan jag tycka att det är en hel del gammal skåpmat som bjuds. Idag snöar det och blåser ostliga vindar. Alltså driver snön mot mina ytterdörrar. Har varit ute och skottat för hand och med slungan så i skrivande stund är det värre ordentligt på min gård. Lär bli flera skottningsrundor idag. 
 
 
Har noterat att det allt oftare har börjat dyka upp tankar i min hjärna på morgonsol och fågelkvitter. Ser redan bilder på hur jag och katterna sitter ute på farstubron i arla morgonstund och njuter av fågelkvitterkören från dungen intill. Längtar verkligen. Vintern är inte min årstid även om den är det färgmässigt med vitt och svart och massor av klara och isiga färger.