Längtan

Vaknade till gråväder och så har det fortsatt dagen lång. Dagens höjdpunkt har varit kaffegäst och samtidigt  stod en nästan vit ren med stora horn utanför fönstret. Vi skyndade efter kamera men vips var den spårlöst borta innan vi hann föreviga besöket. Hade det inte varit så att min vän såg renarna när han kom så hade jag misstänkt hjärnspöken. 
 
Även om det är kallt och bitvis jobbigt med snöskottningen och dyrt med eluppvärmningen så känns det ändå förhoppningsfullt att vi är inne i ett nytt år och att våren börjar visa sig sakteliga allt eftersom solen klättrar allt högre upp på himlavalvet. Längtar efter takdropp och promenader längs skoterspåret ner till älven. Längtar efter korvgrillning, kaffe och limpmackor ute i det fria och alla familjens födelsedagar som infaller under våren. Det blir många härliga tulpanbuketter. Idag fick jag den första av en vän. Krispigt fräscha röda tulpaner som i ett slag fick mig att inse att våren faktiskt inte är alltför långt bort. Jag står nog ut.