Paus i tillvaron

Den skrynkliga ballonkänslan har inte riktigt försvunnit så jag har tagit det rätt så lugnt idag. Följde med som sällskap på en tur österöver och när vi kom hem var det strömavbrott och kolsvart i hela kvarteret. Jag tände massor av ljus och stängde alla dörrar för att behålla varmen på mindre yta för att sedan lägga mig raklång på soffan i väntan på ljuset det välsignade. När man som jag är helt beroende av el för uppvärmningen får jag panik när strömmen försvinner och elementen kallnar. Tack och lov kom den välsignade strömmen tillbaka efter ungefär två timmar och jag återgick till läge lugn och ro. När man har katter måste man hårdbevaka öppna ljuslågor så att de små liven inte blir brännskadade. Min Emil har blivit så mysig. Om kvällen ligger han på sängen intill mig och spinner högt. När jag kliat honom lite slickar han på min hand som tack och sedan lägger han sin ena tass på min hand. Emil och jag gillar varandra, kanske för att vi är lite annars båda två.
Har sett ett avsnitt av Badhotellet och snart ska jag lyssna klart på ljudboken. I kväll orkar jag inte röja undan disk och alla ljuslyktor. Känner mig helt slut.