Min oas

 
 
 
Efter fem roliga dagar tillsammans med vännerna i huvudstadens vimmel är det skönt att vara hemma igen. Jag välkomnades av utslagna och doftande pioner, schersmin, riddarsporrar och alla möjliga blomster som var i knopp när jag åkte iväg. Min nya altan är klar och livet bjuder som alltid på allehanda prövningar.
Enligt tradition tillbringade vi hela tisdagen på Allsång på Skansen. I år hade vi turkosa hattar á la drottning Elisabeth och enligt många som såg direktsändningen var vi väl synliga åtskilliga gånger. Vi blev intervjuade och filmade vid fyra tillfällen under dagen av svt som höll på att göra en årskrönika som ska sändas i slutet av december. Vi hade precis druckit och ätit gott och jag var lite väl talför ... de bad oss om ett sångprov på favoritallsången och vi sjöng av hjärtans lust Jag vill vara din Margareta ... Jisses jisses hoppas de klipper rejält om vi kommer med i allsångskrönikan.