I tidig morgonstund

Gårdagen bjöd på en energidip utan dess like. Låg mestadels i ryggläge förutom en fikaträff med vänner i Gallerian men därifrån åkte jag raka vägen hem och somnade direkt. Nu är jag klarvaken och klockan är strax efter tre på morgonen. Allt är tyst och stilla och katterna tassar förvånat omkring då jag tydligen rubbat deras matklocka. De är vana att få sin blötmat direkt när jag vaknar och det har de också fått men de har mest nosat på den än så länge.
 
Livet har bjudit på många energikrävande tråkigheter med allt från oförlåtliga svek av grövsta sort till intrigerande av märkligt slag. Det mesta har jag överlevt och lärt mig hantera men det som rör mina käraste gör mig fortfarande till en rasande tiger. Visserligen en 68-årig tiger men dess krafter är inte att förakta.
 
Idag ska jag åka till en handelsträdgård som rear ut buskar och träd. Min förhoppning är att hitta ett fint äppelträd eller körsbärsträd plus några syrener. Just nu känns tanken på att gräva stora gropar och bära hem massor av jordsäckar jättejobbig men av erfarenhet vet jag att när jag väl börjar så brukar det gå bra. Skam den som ger sig!