Höstrusk

 
 
Vaknade till regn och höstrusk. Sommarens blomster hänger tunga av vatten och jag inser med smärta att deras tid snart är över. Utekrukor ska tömmas på jord och återigen packas in i bodan. Visst njuter jag av fina höstdagar med hög och klar luft men det som kommer efter den tiden känns med åren allt tyngre. Vissa minutrar bävar jag för att i nästa stund glädjas åt allt jag ska göra inomhus när utomhusjobben är gjorda. Innertak ska målas vita och väggar ska tapetseras. Ett mastodontjobb som jag SKA göra även om det är jobbigt för mina ömmande muskler. Ser fram emot att styla om i vardagsrum och sovrum till lättstadat, ljust och funktionellt. För mig är det prio ett att dammsugaren med lätthet kommer åt under och bakom alla möbler. Har man två katter så är dammsugaren igång varje dag men för mig är det inget problem då det bara tar några minuter att svepa över alla golv plus en och annan katthårig sovplats. Städning är inget problem eftersom jag gillar att fixa till ordning och reda och den nya dammsugaren är en pärla.