Vår!

 
Äntligen smälter snön så att det porlar och frasar när den sjunker ihop. Nästan halva infarten är snöfri och det är ofattbart att en plätt smågrus kan väcka så mycket glädje hos en vintertrött kvinna. Fågelkören tränar för fullt och katterna njuter mot solväggen. Det är den trevliga sidan av min tillvaro. Det finns en annan sida också som är enormt oroande och kräver mycket tid och energi. Har varit vaken hela natten och snart ska jag agera svarttaxi tur och retur Luleå i ett angeläget ärende. Har i dagsläget 500 kronor kvar av pensionen. Bara två veckor till nästa pensionsutbetalning. Jippi! ja livet är verkligen jättekul förutom de stunder när det är kolsvart. Det är bara att bita ihop och kämpa på. 
Bitter? nej faktiskt inte. Jag vet att jag gjort och kommer att göra allt jag förmår så länge mitt hjärta slår. Självklart har inte allt blivit rätt vilket snabbt påpekas av dem som inte har bidragit med någonting.
Nu ska jag glädja mig åt allt liv som spirar både i naturen och i en liten mage och snart är sommaren här.