Söndagsmorgon

 
Vädergudarna hörde nog mina innerliga böner om trevligare väder för idag är det friska västliga vindar och bitvis små solstrålande gluggar på himlavalvet.
Under natten har massor av barr blåst ner från cembratallen och björkarna står snart kala. Helt ok för min del. Är helst utomhus och gör bort utejobben innan termometern kryper ner mot noll. Den dag allt utejobb är klart ska utejulgranen ställas på plats, färdigklädd och redo för att bara stoppa i kontakten när det blir dags för adventsljus. Den gamla plastgranen funkar perfekt för den uppgiften. Jag vet inte hur många gånger inför advent som jag förbannat mig själv som inte fixat granen innan det stora mörkret, snön och kylan. Oj märker att tankarna vandrat onödigt långt fram i tiden. Åter till nutiden för idag ska jag greppa spaden och utöka en rabatt för några kära växters skull.
 
Ojdå! Några timmar efter att jag publicerat inlägget kom jag på att det är måndag idag. Alltså borde rubriken ha varit måndagsmorgon ....