zzzZZZZzzzz

Somnade en stund framför teven i gårkväll och det räckte för att hålla mig på fötter en stor del av natten. Teves utbud på gratiskanalerna under helgerna är värre än uselt. Bara löjliga tävlingar och superlånga musikprogram av det klassiska slaget typ opera. Jag vill helst se dokumentärer, reseprogram, kostymfilmer och kriminalare. 
Den dag mitt hus är inkopplat till fibernätet ska jag kosta på mig åtminstone några extra kanaler och helst inga sportkanaler.  Jag ser av princip bara teve kvällstid och då vill jag att det ska vara något av intresse annars blir det zzzZZZZZZzzzz som igårkväll.
 
Idag är det riktigt trist och grått blötväder. Funderar på att ta ut katterna och samtidigt lägga om några av cementplattorna som hamnat fel vid fibergrävningen. Farstubron behöver en omgång med skurborsten och utejulgranen ska riggas innan kung Bore helt tar över. En långpromenad tillsammans med syrran står också på dagens agenda. Våran kondis har höjts rejält och vi har gått igenom och avhandlat otroligt många gemensamma upplevelser. Det är facinerande att tillsammans liksom inta fågelperspektiv och se gemensamma upplevelser uppifrån. Jisses så vi har skrattat. Har material till flera böcker. Den senaste tiden har skrivklådan ökat för var dag och nu har jag försökt grusa lite för att hejda flowet till dess att huset har fått en total städomgång innan jag fastnar framför datorn.