Några tankar

När det ljusnade blev jag jätteglad när jag såg ljusblå luckor i molntäcket. Nu en stund senare är jag tveksam till det molnfria verkar snarare vara blåaktiga nederbördsmoln. Varit ute och luftat mina katter men det blir inga långa stunder vintertid när de själva får bestämma. Lite gammalt gräs som sticker upp runt trädstammar är det som lockar och när de har tuggat sig nöjda blir det snabba tassar mot ytterdörren.
 
 
Dagens program innefattar uppsättning av adventsstjärnor och stakar. Känns ännu väldigt ojuligt och det är lite skrämmande med tanke på att jag brukar ha väldigt lätt för att koppla på barnögonen och njuta i fulla drag av hela juleriet. Jag har just nu lite svårt att rikta min energi dit jag själv vill. Mitt liv har bjudit och bjuder fortfarande på prövningar av det extrema slaget som inte alls hör till min ålder och situation, men ibland har man inget val när det i övrigt ekar tomt i omgivningen. 
För några år sedan träffade jag en kvinna som hade kontakt med andar. Ja jag vet, det verkar suspekt, men tro det eller inte, så beskrev hon detaljerat betydelsefulla människor i mitt liv som inte finns bland oss längre. Det handlade om extrema detaljer som inte är allmängiltiga. Jag fick också ett positivt budskap som gav stort hopp för det som ligger mig allra varmast om hjärtat. Den här kvinnan kände inte ens till mitt namn så hon hade inte kunnat göra efterforskningar. Besöket hos kvinnan var en sextioårspresent och alltså något jag aldrig hade valt att lägga pengar på av egen vilja. Nu funderar jag på att göra ett nytt besök och den här gången ta med några frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på - om det finns svar. Förra gången var jag helt oförberedd.