Drömliv

Natten har bjudit på lite regn vilket var perfekt då jag slängde ut gräsfrön på några småplättar igår. Det är ännu tidig morgon och jag har varit vaken dryga timmen. Medan jag jobbade drömde jag om att självmant vakna med tuppen istället för att som då vara så trött och sliten att jag ibland alldeles yr i mössan åkte till jobbet i aviga kläder och dunkande migrän. Nu är min dröm verklighet och det är underbart. Sover gott hela natten igenom och har varken värk eller behöver upp på toan. Värken kommer när jag ställer mig upp. Fotlederna är värst och enormt frustrerande eftersom vad jag än gör så måste jag stå ut med eländet. 
Solen verkar vara på gång att bryta igenom molntäcket och spoven drillar högt i närheten. Katterna påminner om att de vill ut så jag får väl gå och ta på mig lite kläder, fylla påtår i kaffekoppen och bege mig ut i friska luften.