Igång

Om jag hade fått börja om mitt liv med alla erfarenheter i bagaget så skulle jag ha lärt mig snickra och bygga hus. Den färdigheten har jag saknat hela mitt vuxna liv. Åh jisses vad jag skulle bygga! 
Jag är en göramänniska som mår oförskämt bra när saker blir gjorda. Det är inte för att skryta jag skriver det utan för att det bara är så. Har alltid varit så. Vi är alla olika. En del pensionärer ligger framför teven hela dagarna år efter år och de tycker att de har ett bra liv.Det har de säkerligen om de nöjer sig med så lite. För mig skulle det vara döden döden. Allt jag företar mig blir långt ifrån bra men det kan jag leva med. Min xman var inte helt bekväm med att ha en fru som fixade även traditionellt manliga saker, medan senare män i mitt liv har uppskattat att jag inte bara trippar omkring i klackeskor, plutar med munnen och spelar dum i huvudet. Redan som barn, innan jag ens förstod det själv,var siktet i mitt liv inställt på att bli självgående. Är tacksam för mina nära och kära förebilder. 
Blomstren blev omplanterade idag och som alltid hade jag inte ♥ att slänga de plantor som liksom blev "över" så nu har jag en härlig massa sommardalior. De ännu sytrådssmala pysslingkragarna ska få växa till sig innan de omplanteras. Fröna till mina drömmars solgula van Gogh äng är nerpetade i jorden så nu är det bara att vattna och se vad som kommer upp om någon vecka.