Dis

I morse hoppades jag att solen skulle bryta igenom diset, men icke. Hela dagen har varit vitaste vit med bitande vindar. Min plan var att åka skidor ner till även i skyddande skogsterräng men det avskrevs och istället befriade jag den gamla luftvärmepumpen från is med kokhett vatten. Nu har pumpen fått ett provisoriskt tak av en gammal plastskiva fastgjort med silverteip som skydd mot droppet från garagetaket. Därmed är isproblemet förhoppningsvis tillfälligt löst. Ett estetiskt mer tilltalande tak får införskaffas inför nästa vinter.
 
Huvudet dunkar frustrerat störande förmodligen av den nya medicinen. Ska snart dra igång med en ny fotobok så jag började med att bläddra lite i de tre som redan är gjorda. Kan konstatera att jag är en lyckans ost som har så fina barnbarn och lillbarnbarnsbarnet som också hann med på några bilder i slutet på den sista boken. Ja jag säger då det! Helt otroligt makalöst underbart att jag har får uppleva allt detta och allt som det fört med sig.