Höstväder

 
Vaknade i natt av stormvindar och regn som smattrade mot rutan. Steg motvilligt upp och tassade iväg mot garagefönstret för att kolla att växthuset stod kvar. Sedan tillbaka till sängvärmen och några timmars god natts sömn i väntan på att bege mig ut i kylan för ett blodprov på sjukhuset. Att lämna fasteprover utan att dricka morgonkaffet är ett stressmoment som rubbar hela min tillvaro.
 
Temperaturen utomhus är bara fem grader. Känns verkligen som höstruskväder. Funderar på att stå i ugnsvärmen idag. Mjukkakor hägrar. Kanske något kakaktigt också. Är otroligt less på affärernas matbrödsutbud. Eftersom min huvudsakliga föda består av typ gröt, fil och smörgåsar vill jag ha bra bröd som inte blir en degklump i munnen efter några tuggor.
 
Vad gäller mitt kära äppelträd lär jag få njuta av gamla bilder. Jag tror och hoppas att det överlever men det lär inte bli någon blomning att tala om och därmed inga äpplen till eget äppelmos. Snyft.