Svalkande simtur

 
 
Supervarm dag. Insåg tidigt i morse att det skulle bli en innedag för min del. Alldeles för varmt. Började med att röja upp i förrådet så nu står tre proppfulla plastsäckar och väntar på vidare transport till slutdestinationen. Dagens plan var att åka och gratulera min yngste bror som fyller år idag. Gruvade mig då min lilla svarta bil har trasig ac vilket innebär att man minst måste ha en isklamp fastknuten på huvudet för att inte få värmeslag. Hade dock tur att sonen kom och hämtade mig med sin bil plus att han bjöd mig på kinamat när vi kom hem igen. 
Lillbrorsan och hans sambo bjöd på supergoda tårtor och en liten drink. Efteråt gick vi ner till älven i barndomens badvik och kastade oss i svalkande skönt vatten. Jag kunde inte låta bli att hoppa i en andra gång och simma runt bland näckrosor och gammelgäddor. Helt fantastiskt skönt. Hjärnan klarnade och fortfarande i skrivande stund flera timmar senare är kroppen behagligt sval. Den här dagen slutade på bästa tänkbara sätt.