Lite mildare

Blev otroligt lättad i morse när utetermometern hade rört sig mot mildare temperaturer. I och för sig inte många grader men det är stor skillnad på -28 och -18. Åkte iväg med bilen till glasfirman för att få en bakruta istället för provisoriska plastskivan. Dagens blev en utflykt till Ikea tillsammans med syrran. Jag hade inget speciellt ärende och kunde se mig om i lugn och ro. Idag stannade jag upp en stund vid köksinredningsavdelningen. Finns mycket fint och funktionellt. 
Hemma igen kokade jag ihop en rejäl gryta köttfärssås som blev ovanligt delikat. Tänker skicka med barnbarnet några lunchburkar när han drar iväg. Har också haft julgransplundring i allsköns ro. Passade på att städa upp i julpyntslådan. I botten på lådan ligger NSD från årets sista dag 1999. Femton år har svischat iväg alldeles för snabbt. Känner att jag vill sätta båda hälarna i tiden och bromsa av bara den. Kan inte komma på hur det går att göra för att få tiden att gå långsamt. Det sägs att tiden går långsamt när man har tråkigt men jag har nästan aldrig tråkigt oavsett hur tillvaron ser ut.