-20

Fy fasen för kylan och ishalkan. Mina leder kärvar och hela kroppen liksom håller andan i väntan på uthärdligare temperaturer. Håret är statiskt och ligger som en flygig rishög på huvudet ovilligt att formas till en frisyr. 
Utomhus skäller en hund och nyss var jag ut med lite varma brödsmulor till mina vänner småfåglarna. De har det snärjigt sådana här kalla dagar.
Har inga direkta planer för dagen men alltid något trevligt lär det bli. Kanske en fototur i naturen då jag gissar att solen lär visa sig över horisonten om någon timme. Inomhus finns det alltid att göra. Mitt bokprojekt som ligger klart behöver bara en sista redigering innan det skickas iväg för tryckning. Det är alltid bra att vila från sina texter och liksom se texten med nya ögon. Brukar bli mest borttagning av onödiga meningar. En katastrof är det däremot att jag inte hittar var jag sparat sista utkastet och får alltså lite mer jobb än jag räknat med medan vinterkylan biter i knutarna.