Söndagsgöra

 
Sitter här svettig och trött efter ett motionspass med slunga och skyffel. Det har snöat hela dagen men nu i kväll verkar ovädret ha dragit vidare, trodde jag men nu när jag tittar ut snöar det igen.
En vän kom med en stor gratäng innehållande potatis, selleri, morötter, purjolök och så klart ost och grädde. Gyllengul av morötterna och mycket god. Jag bjöd därtill på köttstek med gräddsås som också var riktigt gott.
 
Just nu är jag i en period då jag vill göra massor och helst allt på samma gång. När jag hade fixat fåtöljen jag fick häromdagen kom jag på att jag har en fin gammal stol som jag köpt på återvinningen och nu har den stolen fått ett nytt tyg på sitsen av en bit som blev över från fåtöljen.
 
Syrran och jag har grejat lite med ett av våra projekt och nu återstår bara anisbrödsbaket som vi planerat att göra tillsammans. Utöver det ska vi smita iväg på en liten kombinerad shopping och nöjestur. Shoppingen kanske bara inskränker sig till en bal billigt toapapper och några flaskor tvättmedel. Vi har små anspråk och har lätt för att bli nöjda med det enkla som står till buds och tur är väl det.
 
I morgon kommer mina vänner hem från våran Stockholmsresa som jag blev tvungen att avstå. Det var liksom bara att välja pest eller kolera och bita i det sura äpplet.