Orkeslös

 
 
Snuvan och halsontet är nästan borta men orken är i botten. Igår gjorde jag ingenting förutom skjutsade två av mina barnbarn till ridskolan. Jag gick in i stallet och såg på när barnbarnen sadlade sin häst inför lektionen. Eftersom jag inte själv vågar gå alltför nära en häst var det med skräckblandade känslor som jag såg barnbarnen kratsa hovar och sätta in betsel i munnen. Jag åkte hem med några suddiga bilder i kameran och barnens föräldrar anlände till stallet. 
 
Lördagskvällen tillbringades framför teven med nobelfesten i fokus, härlig musik, intressanta tal plus glitter och glamor. Kom på mig själv med att bli sysugen när jag såg allla vackra kreationer. Har alltid drömt om att ha en provdocka som går att justera måttmässigt. Det finns ingen provdocka med mina former, alltså modell glasstrut, men det får modifieras med ett tjockt lager fyllning över magen och bysten. 
 
Idag fyller mitt älskade barnbarnsbarn två år och jag hade planerat att uppvakta henne på plats men jag orkar helt enkelt inte varken sitta 30 mil i buss eller köra själv. Trist men bara att inse faktum.