Måndag

 
Solen visade sig en stund och bjöd sedan på en underbart vacker solnedgång som färgade himlen i strålande guldigt orangerosa. Funderade på att åka på en fototur ner till även men hoppade över då det gäller att spara på dieseldropparna i tanken. 
Istället för fototuren skruvade jag lös ett utomhusväggfäste och flyttade det till väggen intill grovingången där en lykta ska hängas. Numera får jag frustrerande ont i armarna när de måste jobba i uppåtläge. Barnbarnet förbarmade sig med skruvandet och nu är lyser ett litet ljus i den röda hjärtelyktan. 
Skyfflat bort plogkarmen efter nattens plogning. Ett stort tack till snöslungans uppfinnare!
Känner mig inte riktigt kry, kanske på väg att bli förkyld, men knallar på allt eftersom. Idag färdigställdes både fåtölj och stol. Sedan tog jag in stora julmattan och dammsög den ordentligt på båda sidor. Katthår har en tendens att krypa in på alla omöjliga ställen. Efter några minuter hade min lilla fyrbenta fröken gnuggat av sig en massa lös päls så det var bara att göra om proceduren. Ja ja det är håriga spår lite överallt efter mina älsklingar. Använder till exempel dagligen klädrollern på köksduken.