Julhelg

 
Skinkan är ungsstekt och griljerad, kakburkarna och övrig mat är framtagna ur frysen. Potatis till Janssons och sillen är skalad och dukarna pressade. Själv är jag svettig och trött i fötterna. Lillstumpan sover i min säng och det verkar som om mamman också råkat slumra till. Nåja, det är fart på lilla damen så det kan nog behövs lite sömn mellan varven. 
Idag har jag och syrran varit och gjort julfint på mammas och pappas grav tillsammans med barnbarnet och barnbarnsbarnet. Vi bytte ut batteriljuset i lyktan mot ett levande så i skrivande stund lär lyktglasen vara frostfria.
 
 
Det har varit en bra dag med kaffegäster och en liten julklappsutdelningstur. I morgon ska jag tomta för barnbarnsbarnet. Ett hedersuppdrag! Hoppas att hon inte blir rädd för mig ... äh menar tomten. Jag har förhandsvisat tomtemasken så vi får se hur hon reagerar när det blir dags för julklappsutdelning.