Vitt vitt

Jag har varit i måleribranschen under hela veckan men nu har banne mig vartenda skrymsle fått fem lager färg. Hör till dem som målar väl tunt och varje gång jag försöker ha lite mer flödigt med färg på penseln börjar färgen rinna. Även väggen har fått några lager färg. Allt vitt och vackert. Nu bara att skära till och limma fast den mörkgråa mattan så är det klart. Aldrig mer trapprenovering för min del. 
Har haft några avbrott i måleriet och då varit en sväng till Luleå och Morjärv tillsammans med syrran. Igårkväll var det fest med vännerna. Supergod mat och dessert plus många välgörande skratt. Upptäckte också att vi tänkt lite fel i tid vad gäller nästa resa till Svealand och därmed missar vi Prideparaden. Vi gör annat istället under våra fem dagar tillsammans. Längtar redan. 
Morjärvsresans huvudsyfte var att ställa en kruka penséer på våra föräldrars gravsten. Det gjorde vi också trots att det fortfarande var en halv meter snö på hela kyrkogården. 
Nu ska jag hoppa i målarkläderna igen och måla sista varvet på ledstången.