Seg

 
Allt på dagens agenda blev gjort och sedan började det blåsa och snöa. Typiskt aprilväder precis när man tror att faran är över och att sommaren väntar runt knuten. Blev frusen och seg som klister och hamnade i tevesoffan dreglandes till två avsnitt av matprogrammet halv åtta hos mig som spelats in i Kalix. Åh så god mat de lagade och mitt kylskåp hade ingenting annat än ägg att bjuda på. Nåja ägg lär vara jättenyttigt enligt dietisten.  
 
I morgon ska jag åka och fylla luft i skottkärrehjulen som är enkla att ta loss. Gick tungt idag då jag kärrade däck. Numera har jag två skottkärror och de änvänds flitigt under hela sommarhalvåret. Försöker att använda skottkärran istället för att själv bära tunga saker. Enkelt och till mycket stor hjälp. 
 
Min plan att starta växthuset har reviderats med anledning av dagens väder. Avvaktar ännu en vecka och ser vad väderprognoserna säger. Mina stackars solrosor behöver få mer ljus så att de växer sig raka och ståtliga.