Lite av varje

Brrr idag var det lite väl kyliga vindar trots strålande sol. Blev en fotoåktur längs älven med Esko fast vi hittade inte de fotoobjekt vi hade hoppats på. Ett svanpar var allt vi såg i fågelväg men de var på lite väl långt avstånd. Nåja, det var skönast inne i bilvärmen.
 
Måleriet är i princip avslutat. Bara kvar att lusgranska och pensla på där färgen eventuellt inte täcker helt. I morgon ska jag försöka hitta en lämplig ledljusslinga att montera bakom ledstången innan själva ledstången monteras tillbaka. Kommer att bli superfint. Har också kommit på att rummet skulle bli superfint med en kristallkrona som är mer platt i formatet. Alla karlar i familjen är rejält långa så det måste finns åtminstone två meter fri höjd.
I kväll har jag gjort pappmönster till mattan som ska klistras fast på trappstegen. Det tar sig ... Gud vad jag längtar till dess att detta är helklart och allt är rengjort och bortstädat. Hela huset är dammigt och stökigt.
 
I morgon blir det vilodag från måleriet. Måste ta tag i lite andra angelägna saker som till exempel hitta en billig sommarjacka. De gamla har helt plötsligt blivit snäv som ett korvskinn. Konstigt.
 
Mest av allt längtar jag efter lilla barnbarnsbarnet mer och mer för varje dag. Snart hoppar jag in i dieseln och trampar gasen i botten.