Ur dimman

De vackra höstfärgerna försvann i ett nafs när grådis och dimma svepte in över oss. Nu gäller det att försöka överleva, att hitta en livlina, till dess att ljuset återvänder någon gång i januari. Idag har jag och syrran förlustat oss österut, dock sparsamt. Vi kom hem med två extraprisladdningar toapapper och några ledlampor som också var rabatterade. Det senare bra att ha nu när mörkret kommer allt tidigare om kvällarna. Har också köpt en ettårspresent till mitt lilla älskade barnbarnsbarn som snart fyller sitt första år. Syrran och jag åt lunch på Ikea och på vägen hem stannade vi på en parkering och åt kanelbulle plus festis. Eftersom vi inte skulle handla något speciellt har vi muntert ögonshoppat i godan ro. 
Jag brukar inte ha speciellt svårt att hitta på saker att göra för att fylla mina dagar. Faktiskt räcker inte tiden riktigt till. Inom kort ska tak och väggar målas i hallen. Färg och penslar ligger redo. Mitt skrivprojekt får timmar, ja dagar, att flyga iväg när jag väl får tankarna att rinna ner i fingrarna som ligger redo på tagentbordet. Skrivarflow är underbart härligt. Och oftast infaller det sent om kvällen när allt är tyst och stilla och ingen ringer på mobilen.