Luleåshopping

I morse drog jag iväg med mina uppdragsgivare till Luleå för möbelshopping. Livet kändes uppåt under resan både dit och hem då solens strålar färgade hösten i underbara färger och i vattendragen simmade svanar fridfullt. Vi pratade och skrattade om livets väsentligheter och såg fram emot att börja shoppingen på kafé med kaffe och gofika.
 
För mig som inte besökt en traditionell möbelaffär på närmare tjugo år var det nästan en chock att se alla vackra möbler och då speciellt allt med sextiotalsstuk. Herrejisses så sugen jag blev. Mitt nästa inköp blir ett nytt köksbord men det får bli när det ekonomiska läget så tillåter.
Vi har fikat, ätit lunch, handlat kläder och mitt enda inköp inskränkte sig till en glass och nya torkarblad till bilen men jag är mer än nöjd av att jag stod emot alla lockelser.
Igår lämnade jag in ett tioveckors lotto som jag och en vän gjort tillsammans så nu ser vi fram emot att det plötsligt händer ...