Dramatisk dag

Idag var det drama på riktigt och tack och lov slutade det lyckligt. Båt skulle tas upp och man halkade och föll överbord i iskallt vatten. Jag rusade dit med livboj, dock utan rep, och ringde 112 inom fem sekunder. Man överbord tog sig nedkyld in till stenkanten under bryggan som var nästan två meter upp på grund av lågt vattenstånd. Uppe på bryggan låg jag och höll i hans hand och jacka allt jag orkade. Inom tio minuter var ambulans och räddningstjänst på plats. Sedan blev det uppvärmning på akuten och senare kålpuddingsmiddag hemma hos mig. Allt slutade lyckligt men det hade kunnat gå riktigt illa då bakhuvudet fick en rejäl bula av iskanten.
I kväll är jag förundrad över hur enormt rationella vi människor blir när det verkligen gäller. Både han och jag gjorde nog precis det man ska göra i en sådan situation. Allt slutade lyckligt.