Tvätt och mat

 
Utetermometern kryper neråt mot nollstrecket, regnet har avtagit och molnen verkar hålla till lite högre upp i skyn. Det mörknar tidigare och tidigare på eftermiddarna. Ve och fasa.
Idag har jag inte gjort så många knop mer än fortsatt med tvätterierna åt barnbarnet som flyttat hit till nytt jobb. Just nu är det sovkuddarna som får ett reningsbad. Den gamla men fungerande torktumlaren som jag fick av en kompis har kommit till stor nytta.
Idag ska jag tillaga en kycklingrätt med purjolök, gorgonzola, soltorkade tomater och grädde. Bra att ha matgäster och fixa matlådor av det som eventuellt blir över. Om jag är ensam blir det ingen matlagning i detta hus. Om en månad är det dags för kranskärlsundersökning och min tanke är försöka äta mat och minska på kolhydratintaget så att blodsockervärdena ligger hyfsat bra när det är dags. Gruvar mig ganska rejält. Trösta mig med att det bara någon dag efteråt är dags för flera dagars trevligheter tillsammans med vännerna.