Vårvindar friska

 
Förra sommaren fick jag blåsippeplantor av min snälla syster och nu lyser några små blå i rabatten. Underbart att de överlevt vintern. Just nu knoppas och skjuter det skott överallt bland växterna på min tomt. Den här tiden är med råge värt allt jobb som våren innebär.
Lecablocken är hoplagda till en utegrill och ugnsplåt till briketterna och galler är införskaffat så nu är det bara att grilla sommaren lång men idag för det blåser nästan storm. 
Den fina fågelholken med rosa tak ska sättas upp i björken om en liten stund men jag oroar mig lite för hur jag ska skydda småfåglarna från ekorrarna som skuttar omkring i träddungen intill. Funderar på att sätta en bur av hönsnät runt hela holken. 
I kväll vankas trevligheter så jag ska försöka ta det lite lugnt och putsa till mig lite. Kanske byta ut kladdiga målarbyxorna mot klänning och klackeskor.