Bra otursdag

Fredag den 13:de, solen strålar, himlen har en tendens till mulor och vinden fläktar lite väl friskt därav ingen skidtur på isen idag heller. Inte helt nöjd, men kanske blir det en promenad om en stund tillsammans med snälla grannfrun 76 år som promenerar varenda dag i ur och skur. Åh vad jag önskar att jag hade det drivet.
Min ambition att av ekonomiska skäl låta håret växa långt är bruten då jag insåg att det blir förödande för självkänslan att se ut som en häxa så fort vinden rört i håret eller att altid gå omkring stram svans eller knut känns trist. Nu har jag en halvkort frisyr typ den jag haft större delen av mitt liv. Nöjd.
Är också nöjd med att jag lyckats hålla en hälsosam diet i dryga tre veckor. Var tvungen att söka fram badrumsvågen och den visade några gram lön för mödan. Nöjd.
De senaste dagarnas lunch har blivit helvegetarisk ärtsoppa och som middag rostade rotsaker med lövbiff. För all del gott men trist att äta enbart i sitt eget sällskap. Tack och lov för korsordssällskap.