Utejobb

 
Livet rullar på och jag snurrar på så gott jag kan. Helgen har ägnats åt utearbete. Syrran och jag var och bytte jord och planterade blomster på våra käras gravar. Nöjda efter fullgjort hedersuppdrag åkte vi hemåt. Därefter blev det prins och prinsessbröllop. Är verkligen ingen rojalist men kul att se den vackra bruden och den underbara brudbuketten plus alla gästers flodiga frisyrer, klänningar och bling bling. 
 
Idag strålade solen från en blå himmel men vindarna var iskalla. Började med åka och köpa en hop jordsäckar för att fylla igen gropar i gräsmattan plus till att fylla de sista utekrukorna. Nu är allt planterat ute i rabatterna och som vanligt var min plan glömd så nu är det ett virrvarr av färger, former och höjder. I och för sig gillar jag att rabatterna ser ut lite vildvuxna med små överraskningar som sticker upp allt eftersom sommaren fortskrider. Om det nu blir någon sommar. Inne i växthusvärmen blommar tomatplantorna och i gurkplantorna syns små gurkor. Mexikansk mynta till mohitodrinkarna växer så det knakar och oreganon är frodig värre. 
 
Nacken värken av kylan från isvindarna och mina ömma handleder och långfingrar värker. Frustrerande. Om vädret vill ska det målas till veckan och så vankas trevligheter tillsammans med vännerna. Längtar.