Väntan

I morse tog jag återigen tag i de berömda hornen och ringde sköterskan på Hälsocentralen för att få utlåtandet från magnetkameraundersökningen. Hon kunde inte ge mig besked på raken utan skulle ringa upp om en stund. Det om något var mycket orande. Kände mig spyfärdig. 
Sent i eftermiddags ringde läkaren och meddelade att som jag redan visste inte hittades några tumörer eller annat som trycker på luktnerven men däremot har jag några små förkalkningar vilket är en vanlig komplikation då man har högt blodtryck och diabetes. Numera när jag är pensionär ligger blodtryck och blodfetter bra och blodsockret ligger också hyfsat bra vilket är bästa medicinen för att det inte ska bli mer. 
Har fördrivit dagen med att gå igenom foton i gammeldatorn. sparade nästan 3000 foton i en mapp och sedan gick det inte att spara dem på externa disken fast det fanns gott om utrymme. CD-brännaren gav upp för flera år sedan. Den känner inte av skivorna så externa minnen är enda tänkbara.
Fotona väckte många minnen av alla slag. Nyss var barnbarnen småpluttar och nu är snart allihop tonåringar.