Lugn morgon

 
I natt föll stora flingor som vitpudrade världen utanför fönstren. Min plastiga utejulgran blev riktigt tjusig med lite välbehövligt smink. Den är liksom jag pensionerad och uttagen ur inre tjänst och får ett år ute i kylan. Överlever den vintern får den bära uteljusen även nästa år. 
Steg upp tidigt för att utföra mitt väckningsuppdrag. Unge herrn var synnerligen svårväckt denna morgon. Tror att jag ringde tretton samtal och var nära att ge upp men då kom ett glädjande sms "Lugn jag är vaken". Jag misstänker att han gillar att hålla sin mormor på halster.
Utanför fönstret faller stora flingor och ur datahögtalarna strömmar underbar julmusik som jag häromdagen fick av mina nära och kära. Har njutit av lugnet innan det är dags att greppa penseln igen. Tak och väggar är färdigmålade så idag är det dörrkarmar och golvlister som står på tur. Är jättenöjd så här långt. Trappan till övervåningen blir nästa utmaning. 
Det är mycket på agendan de kommande veckorna. Gruvar mig för kranskärlsundersökningen. I morgon provtagning. Ska bli skönt när undersökningen är överstökad.